Filmtheater in beweging

Focus Filmtheater – Focus Eten en Drinken

Focus Filmtheater biedt perspectief, verdieping, een breed aanbod en is meer dan film alleen. Focus zendt uit, en ontvangt. De nieuwe visuele identiteit bevat een driehoek, de verbinding tussen Focus en haar bezoekers. Deze driehoek, tevens een knipoog naar filmprojectie, eindigt altijd in een frame dat meebeweegt met de communicatie-uiting.

Focus wil de belangstelling voor film- en beeldcultuur bij een zo groot en divers mogelijk publiek stimuleren door een bloeiend en gevarieerd cultureel filmklimaat te kweken en in stand te houden.

Focus huisvest zich sinds 2018 in een prachtig, modern theater. Na het nieuwe gebouw was de huisstijl toe aan een opfrisbeurt. Sluit de visuele identiteit nog wel aan bij de huidige strategie en behoefte? Deze had meer beleving en dynamiek nodig. Want dat is wat film is, dat is wat het nieuwe Focus is. Je beschikt elke week over de beste beelden uit de beste films.

Er moest meer kleur, beweging en verjonging in de nieuwe huisstijl. Maar ook meer samenhang met het café-restaurant.

We zijn gestart met een update van het ‘iconische’ Focus logo. De kleur van het logo verandert nu mee met haar publiek, met haar aanbod, met haar omgeving.

Het concept projecteert een nieuw ‘perspectief’, een nieuw aanbod. De ontstane driehoek eindigt in een (beeld)frame dat altijd meebeweegt met het communicatiemiddel. Dit resulteert in een flexibel grid.

Motion is de basis van het concept. We hebben het logo in beweging gebracht, trailers voor in de zaal geanimeerd, narrowcasting in theater en restaurant ontworpen en een feestelijke huisstijl en animatie voor Focus 50 jaar gemaakt. 

“Het enthousiasme en de creativiteit van het hele team is aanstekelijk. Diep heeft ons niet alleen een geweldige nieuwe huisstijl gegeven, maar ook nieuwe energie en een frisse blik.”