Muziekfestival krijgt gezicht

ASM Festival

Wat doe je als een eventbureau uit Dordrecht voor de deur staat en je hulp vraagt om een ambitieus popfestival in Arnhem uit de grond te stampen? Dan begin je met de strategie: Wat voor een festival wordt het? Wie is de doelgroep? Wat is de locatie? Wat wordt de sfeer? Wie komen er spelen? Dit is de basis voor de uitstraling, naamgeving en branding.

Het ASM Festival op de stadsblokken van Arnhem is historische grond. Hier stond vroeger de ASM werf: Arnhems grootste werkgever. De hijskraan, gebouwd van de letters ASM verwijst naar deze werkgever. De iconen visualiseren locatie (water en werf), muziek en gezelligheid met vrienden: kernwaarden van het festival. Samen met krachtige kleuren (water en stad) en al even zo krachtige typografie zetten we een eigentijdse identiteit neer.  

De campagne start jaarlijks rond de start van de ticketverkoop met een offline campagne (abri’s, posters, billboards en citydressing) en een omvangrijke online campagne (content, socials, animaties, video’s). Al na twee edities heeft het festival een sterke herkenbare identiteit in Arnhem en omgeving opgebouwd.

Om de doelgroep verder te specificeren en te bereiken hebben we Facebook en Instagram advertenties op maat ontwikkeld. We sturen dmv. data steeds bij om de beste combinatie van beeld-inhoud-tekst en doelgroep te achterhalen.

Diep Arnhem is vriendelijk, betrokken en kundig. Vanaf dag één is Diep Arnhem betrokken bij het ASM Festival en samen hebben we in korte tijd een prachtig evenement neergezet. Diep Arnhem heeft een sterke herkenbare huisstijl met een link naar de bijzondere historische locatie van het festival gecreëerd. Diep Arnhem is sterk in ontwerp, maar weet als geen ander ook wat speelt in de stad Arnhem, hetgeen weer resulteert in waardevolle verbindingen in de stad. Voor ons een waardevolle partner!

– Magchiel Koekkoek, Directeur BOD Events 

De beste muziek van Nederlandse bodem, een heerlijk sfeertje, een fantastische locatie en het lekkerste eten en drinken uit de regio.

  • 50.000+ festivalbezoekers
  • 4 edities
  • 30+ artiesten/bands