Excelleren
vanuit
diepgang

Verdieping is het vertrekpunt bij alles wat we doen. We luisteren en verbeelden met een creatieve blik.

Wij zijn een creatief bureau. We vertellen jouw verhaal in beeld met tekst en vooral beleving. Met impact en relevantie. Net even anders. Dat doen we op veel verschillende manieren: van concept tot campagne, van identiteit tot website, van infographic tot animatie. Vaak een mooie mix van off- en online uitingen.

We luisteren, vragen verder en zijn nieuwsgierig. We maken complexe dingen simpel en mooier. Dat beklijft. Less is more.

Ons werk is toegankelijk en inspirerend, net als wij zelf. Wij zijn aardige mensen, makkelijk in de omgang en de lijnen zijn kort. 

Tijdens de maandelijkse Diep sessies inspireren we elkaar over de ontwikkelingen in ons vakgebied. Staan we stil bij het vak grafisch ontwerper en delen we onze passies/inspirators. 

Elk jaar leiden we twee of meerdere jonge talenten op, meestal van het Grafisch Lyceum Utrecht. Marcel zit daar ook in de Raad van Advies.

We zitten aan de rand van het prachtige park Sonsbeek en zoals onze naam al doet vermoeden zitten we diepgeworteld in Arnhemse grond. Breng eens een bezoek aan onze groene oase van creatie en inspiratie.

Team

Ons team komt uit alle windstreken, elk met hun eigen specialisatie, maar we delen allemaal de passie voor creëren. Een mooie balans tussen Nederlandse lef en Japanse finesse. 

Daarnaast beschikken we over een netwerk van professionals op het gebied van: marketing, branding, communicatie, (online) content, copywriters, fotografen, automatisering, webdevelopment, drukwerk, signing en printing. Allemaal fijne mensen uit de regio.

Marcel te Brake

Art Director
Marcel wou vroeger Joop Zoetemelk of striptekenaar worden. Hij werd grafisch ontwerper. Fietsen doet hij nog steeds, illustreren ook. Momenteel werkt hij aan een oorlogsboek. Marcel is van de ideeën, strategie en concepten. Komt alweer 25 jaar met veel plezier op de fiets naar de studio en heeft dan al vaak een ideetje opgedaan in het park.    

Thijmen Peters

(Digital) Designer

Thijmen is gepassioneerd door beweging, interactie en digitale media – kortom, alles waarbij nieuwe ontwikkelingen samenkomen met grafisch ontwerp. Het liefst verdiept hij zich in een project en zoekt vanuit een sterk concept naar manieren om het toekomstbestendig te maken. In zijn vrije tijd kun je hem vinden in een museum of op zijn racefiets.

Jenny Hasae

Graphic Designer

Jenny is from Tokyo and Paris, and has an anthropology studies background as well as graphic design. She likes to dive deep into the meaning of the projects, with a clear understanding and empathy. She then translates it into design, with a touch of craftmanship, to bring intelligence, rythm and emotions.

Lineke Los

Office manager

Lineke zorgt graag dat alles soepel verloopt. Regelen en organiseren zit in haar bloed. Van offerte tot factuur en alles dat er tussen zit. Als enige niet-creatieveling kijkt ze vaak met de ontwerpers mee, met dezelfde blik als de klant. Ondertussen is Lineke al aardig wegwijs in de grafische wereld.

Services

Animatie
Art direction
Beursstand
Boek
Branding
Brochure
Campagne
City dressing

Commercials
Concept
Corporate identity
Digital design
Event identiteit
Expositie identiteit
Illustratie
Infographic

Logo
Magazine
Merk
Motion Graphic
Naamgeving
Packaging
Poster
Signing

Socials
Storytelling
Strategie
Typografie
UX/UI design
Video
Website

Werkwijze

Diep Arnhem is lid van de BNO (Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers). Samen met de BNO hebben we het procesmanagement van Diep uitgewerkt in een kwaliteitshandboek (vergelijkbaar met ISO 9001). Het kwaliteitshandboek beschrijft alle stappen van ons proces van opdrachtverwerving, planning, ontwerp en realisatie, tot facturatie en evaluatie. Dit proces is een blauwdruk want het proces is flexibel afhankelijk van het vetrekpunt en de vraag.

Strategie (briefing, projectdefinitie)

Om een succesvolle campagne, consistente huisstijl, website, infographic of andere communicatie-uiting te ontwikkelingen is het belangrijk om de context en doelstelling scherp te hebben. Wie is de doelgroep? Wat zijn hun wensen en behoeften? Wat is de kernboodschap? Hoe kunnen we de doelgroep het beste bereiken? Wat is er beschikbaar aan budget? Is er een planning? Op basis hiervan bepalen we de strategie. Consensus over de strategie is nodig. De strategie is namelijk de leidraad voor de volgende stap: de creatie.

Creatie (concept, ontwerp)

De inzichten uit de strategiefase zijn de basis voor de creatie. We bedenken hoe we de strategie visueel kunnen vertalen naar beeld, beleving, typografie en kleurgebruik. 

We schetsen diverse mogelijkheden en komen tot een concept, dat we bespreken met de opdrachtgever. Vervolgens werken we de schetsen verder uit en vertalen deze naar een campagne of diverse middelen, on- en offline. 

Productie (implementatie en activatie)

In deze fase komen creatie en realisatie samen. We maken de verschillende middelen op en alles wordt klaargezet in de juiste formaten en bestanden. Dit kunnen huisstijlmiddelen zijn, zoals visitekaartje, (digitaal) briefpapier of powerpoint. Maar ook alleen een website, infographic, brochure of animatie. Bij een campagne gaat het om de middelen uit de middelenmatrix, vaak cross mediaal. De middelen leveren we aan bij de opdrachtgever, websitebouwer of drukker.

Analyse, evaluatie

Wanneer alle middelen zijn afgerond en ingezet maken we de balans op. We analyseren en evalueren de resultaten. We kijken terug op het proces, de middelen en de uitgangspunten. Zijn de doelstellingen behaald? Is de juiste boodschap overgebracht? Hebben we de doelgroep kunnen bereiken? Ook de samenwerking, planning en kosten nemen we in deze fase mee.

Exposities en lezingen

Door de jaren heen zijn wij in het binnen- en buitenland in de media geweest hebben wij geëxposeerd en lezingen gegeven.

Opdrachtgevers